divendres, 14 de gener del 2011

4t 1a, valors emergents




Yo fui de las afortunadas que dispuse en su momento, y por conexiones familiares, de la maqueta de 4t 1a. En ese trailer musical nos ofrecían un aperitivo de cinco temas, y en ese breve, pero intenso encuentro ya me conquistaron bastante.

Hace poco, estos chicos barceloneses han presentado su trabajo completo, El món en un cafè (2010) donde la voz de Pere Jou genera sencillamente deseo. Sus historias cobran realidad en un momento de desubicación urbana, en el que los sentimientos están más que nunca a flor de piel.

No nos cuentan nada nuevo, porque en realidad las mejores historias ya están narradas. Por eso apuestan, tanto por el proceso como por el resultado, e investigan en sus acordes y sus voces para hablarnos de desamor, de soledad, de la incapacidad de amar...

Precisamente por ese motivo, por el peso que le dan a todo lo que sucede alrededor de la creación, se tienen más que ganado que se les preste unos cuantos minutos de atención.

Muy pronto actúan, los días 2 y 3 de febrero, en una de nuestras salas preferidas: el Heliogabal. Os recomendamos encarecidamente ver en directo a estos nuevos señores de la escena barcelonesa, porque estamos convencidos que lo mejor está por venir.

Moltes felicitats Pere i companyia.


_____

2 comentaris:

  1. M'agraden. Però no comença a ser massa recorrent aquesta defensa aferrissada de la quotidianitat i de la senzillesa? Hem de renunciar a la complexitat de lletres i música? No seria més bonic que hi hagués més varietat? Trobo que tot el que s'està fent en català i que té certa repercussió entra d'uns límits molt concrets i repetitius... Que m'agraden, no ho puc negar, però trobo a faltar altres coses.
    Per cert, si no els coneixes, crec que Fred i Son també t'agradaran (com al Manel): http://www.myspace.com/sonifred (Entren també dins d'aquest equip)

    ResponElimina
  2. Entenc perfectament el que vols dir, però reconec que assumeixo que aquestes són les realitats en un país on s'ha subvencionat molta música, primant que fos en català i no de qualitat. Les expressions alternatives, que s'han format en altres recorreguts, estan expressant-se així, i per fi se'ls comença a fer una mica de cas! Jo me n'alegro!!

    Però, evidentment, d'acord amb que la pluralitat ens fa més rics, per tant, que tots els músics investiguin. Benvinguts seran els resultats!

    ResponElimina